۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

با موافقت نمایندگان:

لایحه اساسنامه پست طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی می شود

 لایحه اساسنامه پست طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی می شود

نمایندگان مجلس با بررسی لایحه اساسنامه پست جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصل هشتادوپنج قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با بررسی لایحه اساسنامه پست جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

نمایندگان با ۱۳۳ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن با بررسی لایحه اساسنامه پست جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

براساس این گزارش حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در موافقت با لایحه مذکور با بیان اینکه در اواخر دوره قبل مجلس، قانون ماده واحده تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی آورده شد که به موجب آن ماده واحده باید سازمان پست تشکیل می‌شد، اما کمیسیون و صحن با بیان اینکه باید اساسنامه در دولت تصویب شود، با آن مخالفت کردند، ‌ بنابراین از آنجا که اساسنامه پست قانون بوده، ‌اصلاح آن نیز باید به موجب قانون باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار نیست سازمان پست تشکیل شود، بلکه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شکل خواهد گرفت. برای این ماجرا از تجربه واگذاری شرکت مخابرات استفاده کردیم. البته در نحوه واگذاری شرکت مخابرات ایراداتی وجود داشت که در رابطه با پست رفع شدند و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که باید شرکت ملی پست تشکیل شود که یک شرکت اصلی است. اما وظایف قابل واگذاری آن به بخش خصوصی واگذار شود.

کد خبر 3040193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha